Eeuwfeest Apotheek

Samen met Accountancy KAVA hebben wij, Philip Otten en Yelle Corrynen, al een heel traject afgelegd. In 2016 besloten we de sprong te wagen en een apotheek over te nemen. Aangezien we beiden actief waren bij JAVA was het een logische keuze om samen met Accountancy KAVA in zee te gaan.

“Met KAVA Accountancy ons maximaal kunnen focussen op onze kernactiviteit: het runnen van onze apotheken.”

Samen met Accountancy KAVA hebben wij, Philip Otten en Yelle Corrynen, al een heel traject afgelegd. In 2016 besloten we de sprong te wagen en een apotheek over te nemen. Aangezien we beiden actief waren bij JAVA was het een logische keuze om samen met Accountancy KAVA in zee te gaan.

Echter heeft dit ons niet weerhouden om inzichten van andere kantoren te bevragen zodanig we toch een overwogen beslissing konden maken, die niet louter op reeds bestaande relaties was gebaseerd.

Waarom dan toch Accountancy KAVA? Het antwoord is hier heel eenvoudig: Christophe was destijds de enige accountant die in ons verhaal geloofde. We hadden ons oog laten vallen op een kleine stadsapotheek. Andere accountants raadden ons af deze apotheek over te nemen omdat deze niet winstgevend genoeg zou zijn. In tegenstelling tot Accountancy KAVA deden de andere kantoren niet de moeite om andere factoren mee in overweging te nemen.

Dankzij een doordacht businessplan en rechtstreeks contact tussen onze contactpersonen bij de bank en Accountancy KAVA werd ons dossier ook goedgekeurd en konden wij de sprong wagen.

De apotheek groeide snel, sneller dan verwacht. Door die groei ontstond er extra financiële ruimte, waardoor wij mede dankzij de begeleiding Christophe konden uitgroeien tot een mini-groep van 3 apotheken.

Elke apotheek en elke overname is anders, maar telkens werd er op maat van ons als klant een plan van aanpak opgesteld dat ons nog geen enkele keer heeft teleurgesteld. Ondertussen zijn we 9 jaar en heel wat investeringen verder en hebben wij nog steeds het volle vertrouwen in de expertise van Accountancy KAVA.

Vanaf het begin kozen wij voor de digitale aanpak wat betreft de boekhouding. Daardoor hebben we ook steeds een relatief actueel inzicht van de financiële gezondheid van onze apotheken. Hoe beter wij de documenten aanleveren, des te accurater het beeld in ons dashboard. Zo hebben we steeds snel kunnen schakelen wanneer het nodig was. Bijvoorbeeld de beslissing nemen of we extra personeel aanwerven zodanig de dagdagelijkse werking van de apotheek voldoende vlot blijft draaien. Is er hier op langere termijn financieel de ruimte voor? Dat is een vraag die vrijwel onmiddellijk beantwoord kan worden. Met deze informatie en efficiënt gesprek met Accountancy KAVA wordt het nemen van beslissingen een stuk eenvoudiger.

Maar ook meer dagdagelijkse taken gaan vlotter dankzij de digitale boekhouding: het nakijken van openstaande facturen, eenvoudig betalen van inkomende facturen en vooral het correct archiveren van de berg papier die we jaarlijks verzetten. Dankzij het digitale platform vind je in no-time het document dat je nodig hebt, of het nu over verzekeringspolissen of facturen gaat.  

Documenten aanleveren is eenvoudig. Archiveren gaat langs onze kant automatisch en waar dit niet automatisch loopt, wordt dit door het kantoor op de juiste plaats gearchiveerd. De tijd die je denkt “te verliezen” tijdens het inscannen van de documenten, win je ruimschoots terug wanneer je ook gebruik maakt van de betaalmodule. De te betalen facturen worden verzameld in een handig document waardoor alle betalingen snel gebeurd zijn.

Samengevat zorgt de digitale manier van boekhouden zorgt ervoor dat de tijdsinvestering tot een minimum beperkt blijft, waardoor wij ons maximaal kunnen focussen op onze kernactiviteit: het runnen van onze apotheken.